søndag 1. mars 2009

Velkommen til Frk Mille hjemmet



Her ønskes gjestene velkommen til Frk Mille hjemmet. En Tildaengel i en hjemmelaget krans henger ved siden av et par skøyter. Ja, også et Fretex verp :) Er nok gullkunde der jeg etterhvert. Hjerte som henger på døren er sydd i samme stoff som kjolen til Tildaen. Melkespannet har jeg fått av en tidligere nabo. Oppi her har jeg plastikk roser som holder seg like fine hele året. Selv om disse blir skiftet ut litt inni mellom med noe mer passende til tiden. Kanskje på tide å få noen påskeliljer oppi.


Men innenfor denne døren i kveld så sitter det en Frk Mille og surmuler. Vi kjørte tur i dag til en park med en lekeplass. Jeg hadde med meg et teppe jeg er så glad i. Designer teppe i 100% ull i flotte farger. Dette har jeg vunnet, og er bare så deilig. Jeg satt god og varm på lekeplassen med dette tullet rundt meg. Når vi skulle kjøre hjem så la jeg teppet på taket mens jeg satt lille trille inn i bilen. Jeg var på besøk hos noen venner og søsteren min (som forøvrig også har fått seg blogg, se her) da jeg endelig gikk hjem tenkte å legge meg litt på sofaen med teppe over meg. Da kom jeg plutselig på. Oj, teppet... det lå på taket. Frk Mille mannen rallet ut ca. 30 min kjøring pr vei, men vi var ikke heldige denne gang. Teppet var borte. Så her sitter jeg og surmuler!


13 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint inngangsparti dere har. Kjempe lurt med plastikk blomster!

Kjedelig å miste noe en har kjært. Jeg la lommeboka på taket av bilen en gang, så du er ikke den eneste som har gjort den feilen...

Sullandullandei sa...

Åh, så surt! :(
Hvilken lekeplass er det forresten snakk om? Der dere var med oss?

Maliva`s verden sa...

Uff,snakk om uflaks..Håper det kommer til rette igjen da..men spørs vel det?..Nydelig inngangsparti du har...Vært også innom søstern din og hilst på hennes blogg....Koselig med nye som dukker opp..Klem fra Maliva

Drøm sa...

Så koselig du har det utenfor døra di!
Kjenner virkelig jeg ønsker meg hus med eget inngangsparti nå ja! (bor i leilighet)
Takk for tips om picasa. Har og funnet noe som heter picnic som og var enkelt og greit, selv fra mac...
Nå er det himmelblå her..
Ha en fin kveld.
Klem

Drøm sa...

Kjipt med teppe ditt forresten!

Crinoline sa...

Så leit med teppet ditt. Inngangspartiet er hyggelig. Ønsker deg en fin kveld,håper at humøret blir bedre.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Uff, noe så kjedelig!! :(

Biler skulle ikke vært så lave at man kunnelegge noe på taket. :(

Ragnhild S sa...

Åååååå så kjipt!! Har gjort det samme selv, og det er så utrolig irriterende fordi man har kun seg selv å takke! :)
Kjempefint inngangsparti forresten:)
Du den runde puten var ikke vanskelig altså: Det runde tøystykket er sydd "rett på" et avlangt tøystykke som er foldet mot putens senter. På baksiden har jeg laget en løpegang og tatt den sammen med strikk: hvis du har den nyeste Tildaboken kan du se det beskrevet der!
Håper teppet kommer til rette igjen:)
klem

Photo-Me-Life sa...

Så surt å miste en slik ting...Men sånn sett, det nytter ikke irritere seg, det hjelper lite, selv om det er vanskelig å la være. Jeg prøver tenke slik i allefall hver gang det er noe.

Ja jeg følte jeg måtte få inn en liten farge her og med blålige puter valgte jeg denne gang blå hortensia istede for hvit som jeg pleier.

Sukk da var den helgen over, rart med det, helger går utrolig fort.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hei!

Det er fake-laft i kjelleren vår, bare panel som ser ut som tømmer...
Og den har vi bare malt.
Ei venninne av meg har ordentlif rundtømmer, som hun har sparklet og styrt med før hun malte. Ble lekkert! :)

Hilsen lesehest nr. 1 ;)

Miss.T sa...

OH NO !!! Da hadde jammen jeg også surmult !!! FISJ så dumt !!

Fru Luna sa...

Tusen takk for den koselige kommentaren :) Jeg bladde meg gjennom bloggen din tidligere i dag og storkoste meg! Fin blogg :) God natt!

Linda sa...

Så kjedelig at du mistet teppet!
Skjønner godt at du surmuler litt da!
Så koselig velkomst til deg :O)
Ha en fin uke!

Klem fra Linda