søndag 7. desember 2008

Når en pepperkakebaker...

"Når en pepperkake baker baker pepperkake kaker,tar han først en stekegryte og et kilo margarin.Oppi gryta smelter smøret, og det neste han må gjøre er å røre sammen smøret med et kilo farin.Og mens smør og sukker skummer tar man 8 eggeplommer som man rører rund i gruta med et kilo hvetemjøl.Og tilslutt i gryta slepper mann en liten teskje pepper og så rører man omkring og tømmer deigen på ei fjøl."


I dag har vi bakt pepperkaker, noen ble brukt til litt julepynt på barnerommene. Det lukter veldig godt når pepperkakene kommer i hus. Jeg har også malt noen bilder til barnerommet som er kommet opp på veggen.

5 kommentarer:

Ida sa...

Heisann, og tusen takk for kjempekoselig hilsen hos meg :-) Så bra at du la igjen spor - så fant jeg deg også! DU har en utrolig fin blogg ! Kjeeeempesøte Tildaer :-) Liker virkelig smaken din :-) Gutterommene så utrolig fine og gjennomførte ut ! Trenger litt inspirasjon der selv :)

Linker deg jeg også - så kan jeg følge deg videre!

Ha en fin uke! Klem fra Ida

Anonym sa...

Hei og hå :)

Alltid koselig å finne nye blogger her inne....og for en koselig blogg da :)

Kommer nok innom deg flere ganger....kanskje jeg til og med må linke deg så jeg finner deg igjen :)

Ha en aldeles strålende uke :)
Klem fra Gry Hege

[ barn i heimen ] sa...

Så fin blogg du har...her kommer jeg gjerne igjen. Er også vestlending med to sønner...så finner nok inspirasjon her...:)

Ha ei fin uke - og nyyyt førjulstida:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så kos med slike bakedager ! Og ja, det lukter himmelsk . Artig å pynte huset med kakene også .

Ha fortsatt flott advent .

Vikkebekke sa...

Bakte pepperkaker her om dagen jeg også! Det er så fantastisk moro, og gir en herlig julestemning. Godt smaker det også...mmmmM!