onsdag 14. januar 2009

Detaljer i fra barnerommene....

Som jeg har blogget om tidligere så har jeg hatt et barneromprosjekt. Jeg har kjøpt nytt skap seng, kommode. Tidligere hadde jeg blå plastikkmøbler fra IKEA. Nå har barnerommene blitt lyse og fine. Med et rundt flossteppe og leke på.




Denne søte komfyren fikk miste lille trille til jul, den har en veldig fin blåfarge synes jeg. Han fikk også kokkehatt og forkle. Så har jeg hatt denne flotte hattehyllen arvet av min farmor som jeg har arvet liggende. Ante ikke hvor jeg skulle ha den. Men den passet bra på barnerommet. Alltid noen småting som er greit at vi voksne kan bestemme når de skal leke med. Så kan vi ta malersaker, play-doh o.l. frem når vi ønsker.



En slik vogn hadde jeg maken til når jeg var liten jente. Jeg jobber rett vedsiden av en Fretex butikk så det hender at jeg ramler innom i lunsjpausen. Rett før jul så jeg denne som jeg hadde så lyst på, men følte det ble litt feil når jeg har to gutter. Så jeg gikk fra den, men fikk ikke ro i sjela. Dagen etterpå måtte jeg innom å ta den med meg. Guttene liker veldig godt og leke med den. Så er det også veldig gøy når vi har besøk av småjenter som liker å leke med dukker.




Trommen har jeg vist før, men jeg har også sydd noen vimpler i samme Tilda-stoff. De har jeg hengt opp med en lysslynge rundt.

7 kommentarer:

Ragnhild S sa...

Så koselige rom barna dine har! Og det gjør da ingenting med dukkevogn til gutter! -Den var knalltøff! Digget flossteppet! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt det?
Ha en fin kveld!

Ragnhild S sa...

Så deilig å gjøre slike kupp av og til! Heldige deg:)

Sullandullandei sa...

Kjempefine rom!
Så heldige de små trillene er :)

Miss.T sa...

Flotte barnerom. Lyst og lekkert. Kjekk komfyr lille trille fikk til jul : )

Kjekt med fretexkupp. Du ville nok angret hvis du ikke hadde kjøpt dukkevognen.

Anonym sa...

Åh for noen hyggelige barnerom!!!
Mye vakkert!
Fin Blogg du har :)
Ha en fin helg!
Klem

LYKKEBO sa...

For et koselig rom!! Og så mange flotte detaljer! Bilen var knall tøff!! kjempe koselig gjestebad dere har:)
Og grattis med award!!

Ønsker deg en riktig god helg!
Klem**

Anette {foreldremanualen} sa...

Oj, de var kjempefine! Veldig fin komfyr, tror kanskje vi kjøper noe slikt til en av guttene ved neste merkedag! Veldig smart bruk av den hattehyllen også!

Kjenner godt til det der med at man har lyst på ting, men føler at det ikke passer for gutta. Selv har jeg så lyst på et dukkehus.. ;-) Tror faktisk de hadde syntes at det var morsomt, så er stadig på utkikk når jeg er innom Fretex osv. Blir litt dyrt å kjøpe nytt når det egentlig ikke er noe de ønsker seg.

Ha en fin kveld! ;-)