fredag 30. januar 2009

Enda noen nye puter...



Jeg har sydd to puter som står i slagbenken min på kjøkkenet. Den ene har jeg en salme med en
nydelige tekst. Den andre er noen søte englebarn som går i samme farger som lappeteppet som jeg sydde for en stund siden.






Her er teksten som står på puten:
Nå er det morgen, tåkene letter.
Fuglesang vekker livet på jord
Takk Gud for sangen, dagen og lyset,
Sannhetens kilde, som er ditt ord.


Skapelsens morgen, solen og vinden
stryker din nåde mykt mot mitt kinn
Takk Gud for marken, skogen og gresset.
Nyfødt er jorden, dagen er min









Jeg har bestemt meg for å lære meg å hekle i løpet av helgen. Har printet ut alt i fra hekleskolen på garnstudio.no så nå må jeg ta fatt på heklepinnen og prøve meg. Hvis dette går som jeg håper på så skal jeg prøve meg på et teppe og noen blomster. Det er jo sååå mye fint som kan hekles.






Ønsker med dette alle en riktig god helg!

16 kommentarer:

Crinoline sa...

Hei. Så fine puter du har sydd. Hvordan har du laget teksten på puten? Strykemerke? Ønsker deg en god kveld.

Bette sa...

Så nydelige puter!!!
Ha en super helg,og lykke til med heklingen!

-Bette-

Maliva`s verden sa...

For en nydelig tekst og vakre puter.Så gøy at du skal prøve deg på hekling..jeg lover at du bli hekta:O)Ønsker deg en go`helg!Klem fra Maliva

My home is my Castle sa...

Nydelige puter :)
KLem,Kari

Tranghaugen sa...

Så koselig blogg du har, masse fint. Lykke til med hekleprosjektet, har en plan om å lære meg det selv i løpet av året.

Laila

Christine Louise sa...

Så fine puter du har sydd :)
Flink du er..

Lykke til med heklingen :)

Klem fra meg..

Miss.T sa...

Flotte puter du har sydd. Likte spesielt godt den med tekst på. Du er kjempeflink, kjekt når du kan ta på eget merke snart. Lykke til med heklingen : )

Prinsesse Elin sa...

Skikkelige flotte puter. Har planer om hvite puter bare jeg får dratt meg inn til ikea for å kjøpe stoff. Du den puta med skrift var skikkelig flott. Du er flink:O)
Å ja Tildaen den lilla er den store typen og etter min mening på grensen til litt for stor til å ha i alle rom men en går jo fint. Den andre jeg har laget er halvparten så stor og litt lettere å plassere:O)
Ha en herlig kveld. God klem fra me på Å:O)

Ida sa...

Hei du! Har noen kastet en dose energi over til deg også ?? Skal si du er i det produktive hjørnet om dagen - og du lager jo bare de fineste ting :)

Har prøvd meg på heklekurset jeg også.. måtte gi opp.. er ikke ås god på å lese veiledninger ;-)

Lykke til :)

klemmer

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så fine puter:)
Lykke til med hekleprosjektet. Det fikser du helt sikkert.

God helg

Gamlå sa...

Heisann

Se her har vi damen som syr så fine puter, ja hvorfor gå å kjøpe dem for for mange hundre kroner nå en kan lage dem selv. Ser i et innlegg nedover at du har laget putene som du ønsket deg, OG dine ble enda finere!!!

Gleder meg til å se hva du tryller frem med hekle pinnen.

Ellers så sitter Gamlå sur og sint og verker i beina, kunne trodd hu var 90 år. Håper det er som Tone sier vær bein hvis ikke så vet ikke jeg. Sur og kort i lunten blir jeg når det verker og brenner. Nok om det!!

Ha en fin helg

klem fra Gamlå

Hulda sa...

Takk så mye for hilsen hos meg - så kunne jeg finne deg! Fint her inne, hit vil jeg komme ofte, så jeg linker til deg, jeg. :)

Putene er vakre. Passet så godt sammen. Den salmen var flott, tror ikke jeg har hørt den. Men, et fint innhold har den, og sikkert en flott melodi.

A-H sa...

Så flotte puter! Lykke til med heklingen, dette klarer du nok med glans;)
Ha en fin helg!

Ida sa...

ps. Kjempekoselig om det dukker opp noen søskenbarn til tinnsoldaten.. hihi :) Han vil nok få none venner på hjemmebane også - var så superenkel å sy :)

Natta :-)

Erika sa...

Hei Frk.Mille!

Tusen takk for hilsen på bloggen min. Så flink du er med nål og tråd så tror jeg hekle-prosjektet går som en drøm. Jeg har også hekledilla og har forsøkt meg på blomster og mormorruter. Jeg anbefaler boka: Hekle - gammel teknikk i ny design, av Gyldendal. Der er det mange enkle og fine oppskrifter. De er utsolgt fra forlaget, men trykker opp nytt opplag nå.

Vi snakkes! Erika

Hverdagen vår sa...

Så fine puter, jeg lurer også på hva slags ark du bruker når du printer ut for å stryke på putene?
Hekling ja, jeg har store ambisjoner om å lage bestemor ruter, jeg bare venter på våren og at god stolen kan bli satt ut i hagen:)))

Ha en fin helg

Klem:)