søndag 22. februar 2009

Bollesøndag




Jeg har ikke noe fastelavensris i år, nærmeste jeg kommer er kirsebærkvistene mine som jeg venter på skal springe ut i gangen.
Vet dere hvordan fastelavensris oppstod ? Det var i hedensk tid et ledd i å øke "barneproduksjonen", damene ble "rist" med fastelavensriset - det skulle øke lyst og produksjon.

Jaja, tidene forander seg. Men jeg kaller det bollesøndag. Det er en dag som er fin og lage boller på og det ble gjort i år også. Vi lagte boller og spiste til vi la kvalmne alle mann.

Håper alle har hatt en fin fastelavenssøndag!


8 kommentarer:

Jannicke sa...

Det visste jeg ikke, en artig historie.. Og litt greit i grunnen at verden går fremover ;o)...
Flotte bilder! Klem ;o)

Crinoline sa...

Her er det også spist masse boller i dag,men droppet kremen.Morsom historie du forteller. Koppene dine er skjønne.

Hulda sa...

Så nydelige bilder av boller! Herlig servise, og nam nam så deilig det så ut!!

Anonym sa...

Jada vi har også hatt bollefest og spist boller i bøtter & spann!

Ha en fin søndagskveld!

Klem ღ det hvite hjerte ღ

Gamlå sa...

Ja, godt er det at de ikke har den tradisjonen nå lengre leeeeeeeeer.

Se der fikk du brukt koppene også.

Boller er godt, men som du seier en kan bli kvalm også.

Nå venter himmelblå på Gamlå

Drøm sa...

Her har vi spist boller og kaker så er rimelig kvalm kan man si... Artig det der med fastelavensrisen.. sa det til mannen min at han må rett ut og finne noe ris og slå meg med slik at det blir barn på oss og.. Ønsker oss veldig barn nemlig, men veien er lang kan man si....

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem fra julie

My home is my Castle sa...

Håper du får de vinduene..
Er sikkert veldig flotte :))

Ble sulten på boller her nå ;)
Nam....

Klem,Kari

Fotballmamma sa...

Fristende bilder..