mandag 9. februar 2009

Ny uke nye muligheter...


Håper alle hadde en fin morsdag.


Det hadde hvertfall jeg, jeg fikk et gavekort som dere ser i innlegget under. Så kom min mor på kaffebesøk, hun hadde med seg en marsipankake.





Som jeg har skrevet og vist dere litt tidligere så har jeg fikset litt på barnerommene. Jeg har følt det manglet noe over sengen til lille trille. Derfor fant jeg frem en gammel ramme i går og printet ut et nostalgisk bilde som jeg syntes passet så godt over sengen. Lille trille var veldig fornøyd med det, når han skulle legge seg sa han "engle passa meg når eg sove". Så søtt!








Vi har også ryddet i kjelleren i forbindelse med hobbyrom make-overen jeg hadde. Mine foreldre hadde et bor i fra farmoren min stående i garasjen, som absolutt ikke bør stå der. Det er jo nydelig. Med litt hvit maling så blir dette kjempefint.








Jeg har tenkt å få kjellerstuen hvit, men det er rundtømmer. Derfor lurer jeg på om det beste er å beise/lute eller noe i den duren for å beholde trestrukturen. Dette vil vel også spare oss for en del strøk. Noen som har erfaring med dette eller tips til noe som jeg kan bruke som blir hvitest mulig. Tenkte jeg skulle brukte det både på vegger gulv og tak.



Ønsker alle en fin uke, hilsen Frk Mille

5 kommentarer:

cecci85 sa...

Så nydelig bilde du har laget til !!
Min mamma har det samme hjemme hos seg.

My home is my Castle sa...

Så koselig på barnerommet :)
Og det salongbordet blir lekkert som hvitt ;)

Klem,Kari

TINCO sa...

Eg har "villmarkspanel" i stuen som eg har malt, kjempe fornøyd. No holder eg på å male tømmerstokkene mine og det blir veldig fint og rolig...
Syns fremdeles det viser at det er tre, bare malt tre.

Selv tenkte vi og på lut o.l. men fant ut at det ble litt som at vi ikke turde å ta den helt ut og male.

Ble litt rotete dette her...

Uansett lykke til med valget og ha en fin dag =)

Miss.T sa...

Koselig bilde ! Bordet ditt blir nok knallflott.. gleder meg til å se hvordan det blir. Lykke til med valg av beis..

Hverdagen vår sa...

Her har vi nytømmer i spisestuen og for å beholde strukturen men samtidig få det lyst har jeg blandet "beis" selv.
Jeg, brukte lys provence farge, olje maling og hadde oppi en "dæsj" med white sprit, dette smurte vi på tømmeret til ønsket effekt.
Hadde noen prøveplanker før vi kastet oss over veggen.