tirsdag 3. februar 2009

Jeg fant, jeg fant..

... sa Askeladden. "Hva fant du nå da", sa Per og Pål...







Jeg er god venn med Fretex og har gjort noen funn etterhvert, her er noen av verpene.




Mariusgenser og setesdalskofte til meg og lille trille


En skål som jeg har litt konfekt i på bordet og sankakeformene har jeg fått av en venninne som hun har funnet til meg på Fretex.


  • Et gamelt skap som jeg har malt
  • Et fat i fra EMS Norway & kannen i sølvplett
  • En osteklokke i krystall

Jeg jobber rett ved siden av Fretex så det hender jeg ramler innom i lunsjen eller etter jobb på skattejakt. Men jeg synes rett og slett Fretex er blitt dyre etterhvert. Det er ganske tåpelig etter som dette er et tilbud i fra Frelsesarmeen og ikke skal være en gullgruve fra deres side. I går så jeg en flott, vet ikke hva jeg skal kalle det, en sånn liten kommode osm de i gamle dager hadde vaskevannsfatet oppå. Den var langt i fra fin slik som den var nå, men kunne blitt fin med litt restaurering. Men de skulle ha 1200,- for den. Dette er et møbel de har fått gratis. Samme med en kjole som jeg så, fint stoff.. men kjolen var ikke noe særlig.. men 388,- What???
Skjønner dere?

10 kommentarer:

Tyra sa...

Så koselige ting du har funnet! Mariusgenseren, ja, den minner meg om mange påskeferier på hytta i 70-og 80- årene...
Ha en strålende dag videre!
Klem fra Cathrine

Ida sa...

Åh, heldiggrisen! Det erjo det som er så spennende med fretex og andre bruktbutikker - man vet aldri hva man faller over ! Også dett emed førstemann til mølla - du har jo ett klart forsprang der ettersom du jobber likeved. Kanskje du skulle legge igjen en lapp ved kassen (en ønskeliste) - så stikker de innom deg dersom de får inn noe ;-)

Ha en fin dag!
Klem fra Ida

ps. Vasen du spurte om er kjøpt på Indiska for en herlig sum av 179,- :) Har siklet på den leeeenge :)

Klaffen sa...

Så masse fint! Fretex er for mange undervurdert spør du meg. Men man må være innom ofte for å få med seg kuppene, i allefall her i Drammens området! Til helgen er det bloggtreff her, som jeg tok initiativ til. Gleder meg masse, men innrømmer at jeg har fått sommerfugler i magen også... ha en superduper dag. klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Heldiggrisen!

Jeg fant et bord, på den sjabre "fretex'en" her i byen. (I " fordi det er en fredet bedrift, ikke selve Fretex)

Må dra utenbys jeg tror jeg!!

Anonym sa...

Så mye fint du har funnet!
Er på jakt etter Marius genser selv jeg! Den er så fin!

Ha en fin dag! :)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja stakkars fretex vet visst ikke at du kan få nye kjoler til halveprisen, på slag, og at der finnes noe som heter loppemarkeder. De har måtte legge ned den ene butikken etter den andre pga. dette. Forstår ikke at de ikke klarer å se det selv.

Men det var da en nydelig krukke på stett du hadde junnet deg.

Ha en herlig dag
klem

Tino sa...

Så fine ting du har funnet! Tror jammen jeg skal ta en tur innom Fretex en dag selv ;)

Bette sa...

Ja,jeg er helt enig med deg! Fretex er blitt ganske dyre! Selvfølgelig kan man være heldige og komme over noen kupp,men spesielt på klær er de dyr... Jeg jobber jo i klesbutikk,så jeg kjøper nesten alt jeg trenger der,men kikker jo litt på prisene hos Fretex når jeg er der! Og flere ganger har jeg funnet ut at de faktisk er dyrere enn min butikk!! Og det er jo litt spesiet,siden mine klær er helt nye og at vi betaler innkjøpspris for de!!

Ja,ja....men det er jo gøy med Fretex likevel;o)
Fine ting du hadde funnet,forresten! Liket godt den lille skålen på stett!

Ha en fin dag!

-Bette-

Anka sa...

Koselig blogg du har! Uff... det er sikkelig synd hvis Frelsesarmeen skal bli nok en overpriset butikk. Dette er jo et tilbud til oss "vanlige" folk som ikke vil bruke masse penger på møbler/klær. Arg! NEI TIL HØYE PRISER! He, he. må si du har funnet masse fint. God kveld.

lavendel mio sa...

Hei!! Her fant jeg en koselig blogg,masse fint her hos deg.Nydelig kjøkken du har.Mitt fikk samme behandling, føler at det er vår på kjøkkenet heile året nå.Og de fretex tingene var kjempefine:)
Ha en nydelig dag:)