onsdag 11. februar 2009

En lykkelig eier jeg har blitt av...





Å jeg har lenge ønsker meg dette serviset i fra Egersund porselen og endelig kunne det bli mitt. Etter mange søk på finn.no og liknende så fikk jeg endelig fatt i et helt og fint servise. Det er bare så lekkert. Jeg gleder meg til å kunne dekke på med dette (hvis jeg tør)....








I peisnisjen så har det liksom alltid manglet det perfekte, endelig er det utfylt med det rette. En gammel Madonna skulptur i gips står nå og pryder peisen som jeg fikk tak i hos en koselig dame som hadde mye fint. På kjøpet fikk jeg et kors som henger rundt halsen.




12 kommentarer:

Hulda sa...

Det serviset er nydelig! Har sett på det flere ganger jeg også. Mamma har endel av det. Skjønt.. Madonnaen passet utmerket der i nisjen. Ble en sakral stemning hos deg.

Lekre bilder fra badet også, riktig stilig!

Bente sa...

Nyyydelig det serviset!!!

Gamlå sa...

Heisann

Salikatten det var bare drittlekkert. WoW sier nå jeg. Du finner nå alt du Frk Mille. Utrolig koselig blogg å titte innom dette her.

klem fra Gamlå

Blå-hvit samlemani sa...

Nå ble jeg skikkelig missunnelig! Jeg har en forkjærlighet for slike serviser, og samler på flere farger i Figgjo... i grunnen så er det vanskelig å finne et komplett servise som ikke koster skjorta. Derfor blir det i grunnen mest supplering av deler, men gøy er det jo...

og en må jo ha en hobby??

Snart er det helg igjen...

Linda sa...

Heldiggris!
Nydelig kaffeservice!

by Siv sa...

Oi dette serviset har jeg ikke sett før, kjempekoselig :)
Og for noen flotte bilder fra badet!
*Siv*

My home is my Castle sa...

Helt nydelig servise :)
Jeg har en kopp med skål av det samme, i rosa :)
Fikk det av min farmor da jeg vr liten så den betyr mye for meg :)

Klem,Kari

Miss.T sa...

ÅÅÅÅ nå vil jeg komme på kaffeslabberas hos deg frk. Mille. Serviset er bare helt NYDELIG, Det var madonnaen også. Heldig du er : )

aase sa...

Det servicet er jo bare helt nydelig!!De begynner å bliså sjeldne nå, at vi faktisk får grei pris for de i brukthandelen. Jeg har akkurat pakket ut et i sort og gull med kanne og det hele. nydelig å jobbe med slike skatter.

Kos deg med vakkert nytt service!!

Anonym sa...

Ahhh så flott! Og klart du skal bruke det! Knuser du ein så vel.. da får du kose deg med å leite etter fleire da ;-) Dei er i alle fall alt for flotte til berre å stå til pynt.. desse må ut av skapet og fram på bordet! :-D

Kristoffa sa...

Gratulerer! Serviset ditt var helt nydelig!

h.espe sa...

Det serviset er kjempefint!! Jeg er så heldig å ha samme type, bare mitt er sort med gull inni kooppene. Er kjempeglad i det, men også kjemperedd for det, så det er kun ved spesielle anledninger jeg tør å ta det i bruk....

Ønsker deg en flott kveld, i morgen er det fredag og helg IGJEN - kos deg!!!

Klem